quads in het bos

Berichten die niet in één van de bovenstaande categoriën passen, kan je hier posten.

quads in het bos

Berichtdoor Geert Carpels » Wo Jun 13, 2007 2:58 pm

Als medewerker recreatie van het Regionaal Landschap Vlaamse Ardennen kreeg ik ivm het Kluisbos de opdracht om bij jullie mijn licht eens op te steken over jullie ervaringen met quads in het bos (op de openbare weg!). Graag wat duidelijkheid over feiten en meningen, mogelijkheden en onmogelijkheden. Graag jullie reacties ook zowel ivm privé als openbaar bos.

De achtergrond is natuurlijk het "gevoel" van onveiligheid" en verstoring van rust, maar hoe kan je een caféuitbater die quads verhuurt nu broodroven? Zelfde argument gaat ivm het uitbaten van een frietkot in het bos, maar dat is al een ander onderwerp.

Dank bij voorbaat
Geert Carpels

Re: quads in het bos

Berichtdoor Bosvos » Vr Mei 14, 2010 7:44 pm

Quads zijn een overgewaaide rage uit de VS. Nu populair in dit land, zeker op de zonnige dagen.
De contra's zijn het onveilige rijgedrag en de rustverstoring.Pro het recreatieplezier van de hobbyist en het inkomen van de verhuurder. Mijn standpunt is eenvoudig en duidelijk. Het algemeen belang mag niet geschaad worden door het persoonlijke belang van enkele individuen.Dus quads horen niet thuis is het bos.Ook op de weg zijn het onveilige machines maar dan zijn alle moto's en scooters dat ook, dus.... Persoonlijk vind ik dat de wetgever hier tekort schiet. De quads zouden meer speciale aandacht moeten krijgen in de verkeerswetgeving met geboden en verboden over het gebruik en de plaats van gebruik ervan. Maar omdat er zich nog geen grote problemen met slachtoffers hebben voorgedaan is er nog altijd geen reactie gekomen van overheidswege. Wat een kortzichtigheid!!
Gebruikers-avatar
Bosvos

Terug naar Varia