In september jl. startte ik met de opleiding 'bosbouwbekwaamheid, opleiding tot boswachter' bij Inverde. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe job, en dan lijkt mij een job binnen de bosbouw ideaal: een praktische kennis verwerven bij hetgeen men mij nu (vooral) op een theoretische wijze probeert bij te brengen. Doch merk ik dat de jobs binnen deze sector niet meteen dik gezaaid zijn, en wanneer je in mijn geval niet meteen een hele hoop ervaring kan voorleggen, wordt het nog een pak moeilijker om je te profileren als een geschikte kandidaat! Enige frustratie is tevens mijn deel als ik zie dat er binnen deze sector ontzettend vaak voorrang wordt gegeven aan mensen die minstens 2 jaar staan ingeschreven als werkzoekend, of een OCMW uitkering genieten. Ik misgun deze mensen uiteraard niet deze kansen, maar ik merk dat het moeilijk is voor anderen om een voet aan de grond te krijgen...
Daarom bij deze een oproep om tips, handige adressen, interessante (lees ook niet té dure) opleidingen die al dan niet essentieel zijn, ... om aan het werk te raken binnen de bosbouw-/tuinbouw-/natuurbehoudsector.
Alvast bedankt,
Maarten